Tuesday, July 26, 2011

tiada lagi letih, penat dalam mencuba InsyaAllah

"penat hanya di dunia, penat lagi di akhirat"

penat, letih suma itu hanya alasan...dalam mencuba pasti ada yang berjaya dan ada yang gagal.. dalam mencuba pasti ada halangan ( nafsu, syaitan dan segalanya ).. yang pasti kite perlu melakukan sedaya upaya untuk capai sesuatu yang di impikan ( untuk mendapat redha dan rahmat Nya ).. begitu juga dalam ibadah, menuntut ilmu, ea aku sedar diri ku bukan yang terbaik.. . dan aku juga adalah yang paling teruk.. aku cuba dalam segala nya... maaf kerana dalam percubaan aku, aku melakukan pekara buruk kembali.. ea aku sedar.. mungkin aku pernah bagi harapan yang tidak pasti.. yang aku cuba berubah sebaik nya bukan..baik lah.. aku rasa aku tidak akan berjanji sesuatu yang tidak pasti lagi... maafkan aku.. kerana aku sedar
"jangan pernah berikan harapan jika tak sanggup utk teguh setia pada jalan Allah"..aku cuma manusia biasa yang berdosa, yang sentiasa di kuasai nafsu durjana.. aku cuba menjadi yang terbaik.. percayalah.. aku sedih dengan diri ku dan aku malu kepada Mu Ya Allah.. Ya Allah engkau satu-satu nya teman ku, yang dapat aku luah kan segalanya.. sekarang aku sedar, "orang yang baik untuk orang yang baik" ... apa lagi yang aku mahukan.. andai diri seperti ini.. hmmm.. sudah lama ak begini.. bila brjanji aku dusta, bila bertaubat, aku mengulangi nya.. Ya Allah sedar suma itu hanya bawa kepada murkamu.. manusia apakah aku ini..?? erm maafkan aku kerana hanya insan yang hina, lagi jijik.. yang pasti aku tidak akan pernah penat dalam mencuba mnjadi yang terbaik untuk Mu wahai tuhan ku... Ya Allah pintu tuabat Mu sesungguh nya amat luas, maka ampun kan segala dosa2x kami.. sebersih nya seperti pesuruh Mu.. jika aku sesat dari jalan Mu, bimbinglah kami kembali.. jadikan kami yang terbaik di sisi Mu... sebaik pesuruh Mu Muhammad S.A.W...

1 comment:

  1. kita dipihak yg mengharap,n pemberinya adalah Allah..Allah berjanji bahawa Dia dekat dgn kita.."dan sesungguhnya kami telah menciptakan manusia dan mengetahui akn apa yg dibisikkan olah hatinya dan kami lebih dekat daripada urat lehernya..(qaf 50:16) berdoalah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...