Saturday, July 16, 2011

Antara ego dan rendah diri

Assalamualaikum...

Tidak ada apa yang ingin di kongsi sekadar peringatan diri sendiri dan semua.. sering kali merasakan diri ini sentiasa melakukan benda yang betul.. jika berlaku apa-apa sering kali rasa itu bukan punca dari kita.. kenapa ea.?? Adakah ego dalam diri yang membuak-buak..susahkah kita nak kongsi masalah dengan yang lain..kenapa..?? adakah kita rasa malu ataupun ego dalam diri..salah kah kita nak berkongsi masalah dan pandangan..salah kah kita ingin berterus terang kepada seseorang..kenapa harus kita cari yang lebih..mengapa kita selalu melihat kekurang yang ada pada seseorang yang kita ingini..

” jika ingin yang terbaik jadikan diri terbaik dan cuba menjadi apa yang di ingini supaya menjadi yang terbaik ”

tanpa kita sedari harian kita penuh dengan ego..apa yang kita lakukan penuh dengan ego..dari la segi pakaian, jalan kita, percakapan kita, semua...salah kah kita merendahkan diri dalam semua pekara..berbicara dengan baik, sentiasa memaafkan orang lain pada bila-bila masa biarpun kita tahu seseorang itu menyakiti kita mahupon kita tidak tahu..biarkan apa yang orang kata pada kita..jika apa yang di kata itu tiada pada kita, biarkan sahaja biar di hina dan di caci, maafkan mereka..akur apa yang terjadi..terima seadanya..

“ Ego kamu fikir aku akan ikut kamu “ apa yang aku dapat kalau ego..sia-sia saja..tanpa kita sedar harian kita ini hanya seperti hari yang lalu..static..banda yang sama di ulangi..hanya pikir pada diri sendiri..orang lain??? Pikir-pikir kan la ea...

“ Rendah diri seseorang lambang keperibadian dan kemulian yang ada padanya “

1 comment:

  1. awak3 , tq tau hu3, sy ade draft tp jarang skit nak update sbb study :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...