Tuesday, July 12, 2011

Percayalah semua itu salah diri sendiri

Assalamualaikum..

“ Tiada orang lain yang dapat mengubah diri kita melainkan diri kita sendiri ”

Panas nya mesir seperti nya panas nya hati jika kita berasa marah.. tenang dan sejukan lah ia dengan berwuduk, membaca al quran berzikir dan sebagainya...padamlah api yang membara itu dengan taat kepada Allah...syaitan ini suka orang yang sedang marah.. tika hati jauh dari Allah.. hati kenapa engkau marah... adakah kau fikir apa yang orang lain lakukan sesuatu keatas engkau itu membuat kan engkau berasa benci dan marah..?? hati percayalah semua itu salah diri mu sendiri... jagalah hubungan kita sesama manusia...

orang-orang lain, kawan-kawan, sahabat handai sentiasa menyayangi mu...jika mereka seperti tidak sukakan kamu, melayan kamu sehingga kamu rasa mereka benci kamu..mereka melakukan itu semua untuk kebaikan mu..percayalah semua itu punca dari diri sendirisemua itu salah diri sendiri.mana mungkin banda itu terjadi tanpa sebab kesalahan diri sendiri...ea aku percaya semua itu...sememang nya aku tidak pernah menyalahkan orang lain..aku tidak kisah kalau aku yang disalahkan..tidak mengapa jika keburukan aku diberitahu kepada orang lain...biarpun diri ini dicaci dihina..aku percaya itu adalah yang terbaik untuk aku seorang insan yang hina..bukan nya sempurna.. aku tetap menganggap mereka saudaraku dunia akhirat...sekiranya kita tahu mereka mencaci kita...biarkan dan maafkan mereka..kerana memaafkan itu lebih baik...semamang nya mereka tidak sengaja..dan ada baik nya mereka melakukan begitu.. mereka melakukan itu semua untuk kebaikan mu..jangan engkau fikir engkau tidak pernah melakukan salah kepada orang lain..percayalah kadang2x tanpa kita sedari ada yang telah kita turis atau sakit kan hati orang lain...maaf kerana aku ini hanya hamba yang amat lemah.. buat diri sendiri..jangan pula engkau mencaci diri orang lain setalah engkau pernah di caci dan dihina..jangan pula engkau mengata akan keburukan orang lain seperti mana kamu pernah hadapi.. ea aku sentiasa cuba menjadi yang terbaik..sememangnya aku tidak pernah kisah semua itu..dan insyaAllah aku tidak akan pernah membuatnya..itu baru kepada manusia..bagaimana hubungan kita kepada tuhan kita, pencipta kita???

Ya Allah..aku hanya hamba Mu yang lemah dan hina..aku sedar aku hanya pendosa...sering kali aku mengulangi kemaksiatan kepada Mu biarpun aku berjanji tidak ingin mengulangi nya lagi.. hati aku senang tunduk kepada nafsu dan hasutan syaitan..Ya Allah peliharahlah aku.. aku setiasa mencuva menjadi yang terbaik kepada Mu semata2x kerana mendamba kan rahmat dan cinta Mu Ya Allah.. oleh itu engkau ampunkan lah kami..seluruh muslimin dan muslimah..tempat kan kami di dalam jannah Mu.. Rahmatilah kami Ya Allah..engkau lah maha pemurah lagi maha penyayang...

“ Aku hanya hamba yang penuh kekurangan, jahil dan hina kepada Mu ya Allah “

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...