Wednesday, April 20, 2011

~ Hawa jika kamu tahu ~


"Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita yang solehah." [HR. Muslim]


Hawa jika kamu tahu adam perlukn kamu...adam perlukn kamu tika dia kesunyian.. hawa jadilah kamu sebaik wanita solehah..sebaik ummulsolehah, secantik balqis, siti aisyah, siti khadijah...hawa jika kamu tahu..adam mencintai Mu agama mu, akhlak mu, bukan shaja kecantikan mu..ea mmg bnr engkau lah hiasan dunia.. hawa jika kamu tahu apa yang aku ingin kan dari kamu..kamu akn tahu bertapa sayangnya aku pada mu..aku ingin kan engkau menjadi yang terbaik..wanita yang hebat, trbek disisi Allah.. hawa ketahui lah..ak suka akn perubahan baik yang engkau lakukn..kerna aku yakin engkau lebih tau mane yg baik dan buruk..aku ingin hidup bersama mu di dunia mahupun akhirat..aku yakin ngn diri mu.. hawa jika engkau tulang rusuk ku yg Allah kerniakn kpd aku..aku akn jaga mu sebaik2x nye.. hanya kasih saying yg dapat meluruskn tulang rusuk yg bengkok ngn izin Allah..hawa sedar lah tiada siapa yg mampu mengubah diri mu kecuali diri mu sendiri..jadilah kamu sebaik2x wanita...

"sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib
sesuatu kaum itu sehingga mereka sendiri mengubah nasib mereka….”
-Surah Ar-Ra’ad, Ayat 11-

Ya Allah..aku sygkn dy semata2x kerana Mu..tmptkn kami bersama2x di dunia dan akhirat..jd yg terbek di sisi mu..dan di tempat kn di jannah Mu.. Hawa...engkau tulang rusuk ku..jd lah yg terbaik..kerana aku yakin ngn diri mu..ea dengan kasih dpt meluruskn tulang itu.. hawa jgn lah kamu letak pn hafsu mu dan akal mu (alasan) setelah engkau tahu mne yg baik dan buruk..jaga lah segala perhiasan yang ada pada diri mu..lindungilah segalanya yg ada pada mu sebaik2x nye seperti yang disyaria’at kn oleh tuhan mu..moga Allah sentiasa memelihara mu di dunia dan di akhirat kelak..

Sesungguhnya Allah tidak melihat kepada tubuh, rupa luaran dan harta kamu, tetapi melihat kepada hati dan amalan kamu” (Riwayat Muslim)

jadi kamu isteri yang sentiasa mendapat keredhaan Allah dan suamimu untuk memudahkan kamu membentuk usrah muslim antara kamu, suamimu dan anak-anak untuk dibaiahkan dengan ketaatan kepada Allah Yang Maha Esa.dan aku mengimpikan isteri yang terbaik.lengkap suma pekara.teguh iman dan punyai ketaqwaan yang tinggi, kuat amalah dan ibadah kepada Allah, lemah lembut, penyayang, bepurdah or bertudung labuh,menjaga suma pekara.menjadi yang terbaik kepada Allah.bercita-citalah kamu bergelar pendamping solehah, seperti mana yang dijanjikan Rasul,

" Semoga Allah memberi rahmat kurnia kepada lelaki yang bangun di tengah malam lalu dia sembahyang dan membangunkan isterinya, maka sekiranya enggan juga bangun untuk bersembahyang, dia merenjiskan air ke mukanya. Semoga Allah memberi rahmat kurnia kepada wanita yang bangun di tengah malam lalu bersembahyang dan membangunkan suaminya. Maka jika dia enggan, dia merenjiskan air kemukanya."
(Riwayat Abu Daud dengan Isnad yang sahih)


hawa jd lah engkau yg terbaik dalam suma pekara..baik dari iman mu, ibadah mu, akhlak mu, sopan santun mu, dan suma pekara segalanya...mujahidah pemburu syahid..hawa aku mencintai mu kerana Allah semata2x..engkau tahu apa yang aku maksud kan... Hawa aku yakin ngn diri mu..aku ingin jd kan diri mu zaujah ku..bidadari ku dunia akhirat..sesungguh nya aku menginginkan zuriat ku dari mu...Ya Allah kurniakan kejayaan dan kebahagian kepada kami dunia akhirat..tempat kan aku dan dy dalam syurga mu yang kekal abadi.. menjadi yang terbaik di sisi mu...Sesungguh nya engkaulah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...Amin Ya Allah.....

Jadilah kamu wanita syurga

Wahai wanita yang akan menjadi isteriku.. Wahai wanita yang akan menjadi kekasihku dunia akhirat.. Jadilah kamu wanita syurga.. Wanita yang telah lama aku idamkan.. Wanita yang tak jemu aku merindui selama ini.. Wahai wanita yang akan menjadi bidadariku di syurga.. Senyumlah kamu..
Jadikanlah ia cinta yang menghantar kita ke syurga....




By : ~ aLfieyRa ~

Berjuang dalam mewujudkan keluarga yang sakinah, mawaddah, warrahmah, adalah Jihad sebagai wanita. Darah yang mengucur terwujud dalam air mata tangis. Luka-luka dihati yang harus diubati sendiri adalah Jihad suci. Ketabahan yang mengiringi Insya ALLAH membuahkan pahala syurgawi



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...