Monday, April 25, 2011

jadi lah yang terbaik

Ah...kenapa la..Ya Allah ak yakin pada Mu Ya Allah..jgn lah engkau ingat kan aku pada si dia..aku yakin pada dia..Ya Allah..ea aku mengaku sesungguh nya aku ingin yang terbaik dari dia...pelbagai pekara yang aku mahu dari dia..ea aku memang berada di bumi mesir...ardu kinanah...ea aku mengaku wanita di sini mmg terbaik (solehah)..berpurdah, baik amalan ibadah, sopan, iman yang teguh, kuat hafalan Al-Quran...baik dlm suma pekara..demi Allah aku ingin dia menjadi sebegitu..demi Allah..aku ingin menjaga si dia..demi Allah aku yakin kepada si dia...sesungguh nye ia buat kan aku teringat kepada si dia...aku ingin dia menjadi yang terbaik..dari luaran hingga dalaman..dari iman, akhlak, penampilan dan segala nya..aku ingin dia menjadi yang terbaik di sisi Mu..demi Allah kerana nama dia sentiasa di dalam doa ku..Ya Allah aku pohon dari Mu...engkau mampu menyubur kan bumi yang tendus ini dangan subur nye setalah engkau datang kn Sungai Nil..maka di sini bermula peradaban...peradaban yang agung suatu masa dahulu..mesir...Ya Allah engkau maha kuasa..peliharah lah si dia dan juga aku dunia akhirat...engkau tahu apa yang kami ingin kan..oleh itu makbul kan lah Ya Allah...


jodoh sungai Nil bersama Mesir...

Sungai Nil...setaip hari aku menyeberangi mu dlm menuntut ilmu..sememang nye engkau dan mesir adalah jodoh..jika tiada sungai nil tiada lah mesir...aku mengagumi kekuasaan tuhan ku kerana Dia mampu melakukan apa saja..segala yang berlaku ada hikmah nya..Ya Allah engkau tahu apa yang terbaik untuk kami..Ya Allah dengar lah rintihan hati ini...

p/s dy owg yakin ngn dy..owg cuba dlm suma pekara baik dalam ibadah, ilmu, segalanya..dy..peliharah lah diri dy..iman, amalan dan segalanya...pasti Allah memelihara dy...dy lebih tau yang mana baik buruk..hak dan batil..dan jgn lah ketepi kn sesuatu yang pasti...

sekadar nasihat bersama ~ AlfieyRa ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...