Monday, July 16, 2012

For You.


Bismillahirrahmanirahim, In The Name of Allah , The Most Beneficent and The most Merciful, Ya Allah You are the source of peace. From you is all peace and tranquility.

Ya Allah lembutkan hati ini untuk menerima segala ketentuanMu.lembutkan hati ini,tenangkan hati ini. Berikan aku petunjuk serta jalan yang Engkau Redhai.lembutkan hati ini…….layarkan kesedihan yg sekian lama berlabuh di dalam hatiku.kuatkan hati ini, serta tingkatkan imanku.

“percayalah wahai hati , dengan mengingati Allah hatiku akan tenang.”

“Ingatlah Allah dalam hatimu,nescaya tiada duka utkmu,Ingatlah Allah dalam hatimu, nescaya musibah dunia tiada buatmu.Kelmarin Allah membantumu.Percayalah hari ini dan selamanya Allah tetap membantumu…” jadilah Hamba yg Bahagia disisi Allah.

“Maafkan orang, terlalu banyak kekurangan dan salah dalam diri orang pada dia.”



Wahai mujahidku
Tarbiyahlah aku dengan “bicara kata Ilahi”. Wahai mujahidku
Moga kau kan terima aku seadanya
Kerana aku hanya insan biasa
Yang ingin jadi luar biasa, InsyaAllah.
Akan ku usaha menjadi bidadari syurgamu di dunia
Asal kita bersama meraih cinta kepada-Nya
Kau dan aku hanya kerana-Nya
Mujahid.Kau syabab impian,seorang yg dapat memanduku sebagai bidadari di dunia juga di Firdausi,
Amarah bukan panduanmu, yang ku harap hikmah pilihanmu.
Tarbiah mengajar diri diri, nasihat, melakar potensi.
Yang tak pernah jemu menadah ilmu, tak pernah lelah melayan kitab dan buku.
Jika hidupmu dan diriku terisi , insyaAllah kita didalam RedhaNya.
Sungguhpun aku sihina,sibunga yang layu bagimu.terimalah, mekarkanlah bunga yang layu ini, agar cantik dimataNya.Semoga kita kan bertemu
Wahai mujahid sefikrah dambaanku 



-Alfieyra-


Aku serahkan segalanya padaMu. Dia adalah sebaik-baik Perancang. Doakan Allah lembutkan hatiku serta tingkatkan iman.insyaAllah amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...