Friday, July 20, 2012

Aku bukan seperti yang mereka pikirkan..


"Convey (knowledge) from me even if it is just one aayah" (Bukhari)

Aku mula takut bilamana ada orang kata yang diri aku tidak ada masalah, berkata aku orang baik, rajin dan apa-apa sahaja yang dikatakan baik… aku takut..kerana aku lebih tahu tentang diri aku..bagaimana orang lain boleh tahu diri orang lain…sedangkan kita belum tentu tahu sepenuhnya diri kita..mana mungkin orang lain tahu pe yang tiada pada diri kita..aku pasti ada yang lebih tahu tentang diri kita iaitu pencipta kita, Allah…

Aku takut..aku tahu..aku hanya hamba yang paling lemah dan hina.. mudah jatuh..rebah kedalam jurang dosa.. aku tidak mampu sendirian..aku takut dengan dunia yang sementara.. ya Allah engkau telah tentukan segalanya..aku pohon perlindungan dari segalanya..biarlah tiap kata, langkah, pikiran ku hanya untuk Mu..

Tidak bermakna apa yang kita tulis dalam FACEBOOK, TWITTER, BLOG, dan apa sahaja itu menandakan kita baik atau apa sahaja..boleh jadi kita hanya ingin berkongsi..mungkin kita lebih memerlukan bimbingan dari orang lain untuk mengejar syahid pada Nya, untuk jadi yang terbaik pada Allah… boleh jadi apa yang dikongsikan itu dalam laman sasawang…itulah kebaikan yang mampu dia lakukan... kerana apa yang di tulis, ilmu atau apa sahaja kebaikan atau perkongsian yang bermamfaat yang selagi mana ada orang membacanya, selagi itu di catat kebaikannya..insyaAllah…


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan." - Imam Hasan Al-Basri-

“…Allah lebh tahu dari tiap-tiap perkara…dari sekecil-kecil pekara hingga sebesar-besarnya… apa yang nyata dan apa yang terselindung…”



Aku hanya hamba yang paling hina..penuh dengan salah silap, penuh dengan dosa… diri ini perlukan bimbingan..bimbinglah aku..tegurlah aku..jaga lah aku..Sabarlah denganku biarpun payah, Tegurlah aku walaupun kerenah,Sebelum aku punah, Sebelum aku menyesal tak sudah, Sebelum aku diazab Allah..aku Cuma ingin kasih sayang dari Allah..rahmat Allah itu impian kita..moga kita suma jadi yang terbaik dalam semua pekara pada Allah..ditempatkan dalam syurga Nya… amin..


" if you want to talk to Allah, then pray.. however, when you want Allah to talk to you then read the Quran.. "

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...