Tuesday, June 21, 2011

~ kenapa mesti ingin sesuatu yang lebih~ Di mana syukur..??


ea. aku sedar. aku kekadang tidak bersyukur dengan apa yang aku ada. sentiasa berkeinginan yang lebih. nak yang lebih baik. walhal diri seniri bukan sebaik Muhammad bin Abdullah, bukan seperti Ali Abi Talib. orang-orang hebat. tidak mustahil bagi mereka isteri yang hebat. Khadijah, Aisyah, Fatimah. jika ingin isteri seperti begitu. diri ku perlu bagai mana.?? bagaimana Asiah..?? isteri firaun tetapi Asiah wanita yang hebat. Ya Allah jika kau kurnia kan kepada aku si dia, jangan engkau bolak balik kan hati ku kepada orang lain, dengan memandang kepada kelebihan orang lain. sedang kan aku tidak tahu sepenuh yang ada pada nya. kerana engkau lebih tahu sepenuh nya. kenapa la aku ni. asal lihat je yang pakai purdah. hati ku mula menggeletar. tidak berani aku terus kan pandangan. justeru aku terus rendah kan pandangan ku. tetapi engkau telah temukan dengna si dia. ya Allah engkau telah temukan aku dengan si dia.aku pasti ada hikmahnya. aku juga pasti dia orang yang hebat dan mampu menjadi seperti ummulsolehah seperti Khadijah, Aisyah dan yang lain. Ya Allah aku sentiasa pohan dari moga si dia juga boleh menjadi seperti itu. kepada si dia. ketahuilah yang diri ku sentiasa berdoa kepada untuk mu supaya sentiasa menjadi yang terbaik. untuk diri ku pula.bersyukurlah. jika aku ingin yang hebat. maka aku perlu menjaga diri ku dahulu dan jaga diri nya, jika aku inginseprti apa yang aku lihat yang ada pada orang lain yang aku suka, aku perlu lah usaha supaya aku dan dia juga boleh seperti itu.
Ucaplah Alhamdulillah


"...walau angin kering panas meniup itu membakar kulitmu, walau aroma padang pasir slalu menghimpit penafasanmu, sehingga nyaris tidak bertemu oxygen namun kuasa Allah itu besar, itu adalah ujian supaya kamu lebih tabah dan bersabar..bersyurkurlah, kerana di kurniakan akal yang sihat, iman yang teguh, nyawa yang bernilai supaya taat akan perintah Nya..."

(pesanan dari seseorang )

1 comment:

  1. memahukan yang terbaik itu sentiasa ada dalam jiwa insan,oleh itu sntiasalah berdoa..mungkin dy boleh capai/dapat ap yng dy impikan.kasih,sayang ,cinta tu fitrah tapi perlu dijaga kesucian cinta/kasih/sayang tu sndiri."jodoh itu sesuai dengan iman dihati".semoga bertemu yang dinanti...yakin n percaya dengan takdir Allah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...