Saturday, February 11, 2012

Pasti ada CAHAYA ( bertaubatlah )


Hari berlalu meninggalkan hari.. masa berlalu meninggalkan setiap memori.. semua nye pergi meninggalkan seribu kenangan..  pahit manis, gelap dah terang..semuanya telah berlalu..tidak kita dapat kembalikan masa..sesungguhnya Allah bersumpah demi masa.. masa itu tidak akan kembali.. apa kita memenuhi masa kita, masa lalu mahu masa akan datang dengan sebaiknya.??.yang lalu..biarkan ia berlalu..moga menjadi pengajaran pada kita.. cari lah CAHAYA

Tuhan.. aku malu..malu pada mula..aku terlalu hina pada Mu..hati aku kotor..penuh dengan titik-titik dosa..sehingga aku melakukan pekara yang engkau larang pada masa lalu ku, dan aku takut aku kembali melakukan pada masa akan datang.. aku mudah jatuh dengan nafsu wahai tuhan..maka peliharahlah aku.. diam tuhan itu penuh rahsia.. walaupon kasih sayang Nya kita balas dengan dosa sepenuh bumi..tetapi Allah masih menyayangi kita..

“Kegelapan akan hilang bila hadirnya CAHAYA.. pohonlah CAHAYA Nya.. CAHAYA itu pasti ada..”

Jangan lah kita berputus asa untuk terus memperbaiki diri..rahmat Allah mengatasi segalanya.. luasnya rahmat Allah hanya Dia yang mengetahui.. carilah Allah di setaip waktu..sesungguhnya Allah itu dekat..  masa hitam kita biarlah ia berlalu..pohonlah taubat dari Nya.. Allah maha pengampun lagi maha pengasih.. tibalah masa dari GELAP kepada CAHAYA.. cintailah Dia lebih dari segalanya.. ya tuhan.. kami pohon dari Mu rahmat dan kasih sayang Mu..moga cinta kami pada Mu seperti cintanya Nabi Muhammad S.A.W kepada Mu.. ya Allah.. tempatkan kami di dalam syurga Mu bersama kekasih Mu..

"Jadi Hati sentiasa Disaluti Rasa Taqwa Kepada Allah SWT Yang Sentiasa Haus Dengan Ilmu... Yang Sentiasa Dahaga Dengan Pahala"



1 comment:

  1. Subhanallah... selalu ada pintu rahmat-Nya untuk yang mau kembali..

    kalau boleh tau itu nasyid siapa yah ??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...