Tuesday, February 15, 2011

saat lafaz sakinah

Jadilah kamu wanita syurga
Wahai wanita yang akan menjadi isteriku.. Wahai wanita yang akan menjadi kekasihku dunia akhirat.. Jadilah kamu wanita syurga.. Wanita yang telah lama aku idamkan.. Wanita yang tak jemu aku merindui selama ini.. Wahai wanita yang akan menjadi bidadariku di syurga.. Senyumlah kamu..

“Ya Allah… Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan akhirat kelak. Dengarkanlah rintihan hamba-Mu yang dhaif ini. Jangan Engkau biarkan aku sendirian di dunia ini maupun di akhirat kelak. Sebab itu menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran. Maka, kuruniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau redhai. Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh, Amin… Amin… Ya Rabbal Alamin.”

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...